Kaskrakers hebben de toekomst OPVALLEND ◆ Anita Elberse is de enige Nederlandse hoogleraar aan Harvard Business School ◆ ‘Overtuigend... Blockbusters van Anita Elberse bouwt voort op haar indrukwekkende acade mische cv, wat resulteert in een toegankelijk en onderhoudend boek.’ – Financial Times ◆ Op de lijst van Amazon’s Best Books of 2013 en ook op The Globe and Mail’s lijst Best Business Books of 2013 MARKETING ◆ Auteur is beschikbaar voor interviews ◆ Met haar baanbrekende onderzoek was Anita Elberse al eerder te gast in DWDD ◆ Blogtournee OVER HET BOEK Waarom zijn entertainmentbedrijven als Warner Bros., Marvel Entertainment of sterren als Jay-Z en Lady Gaga zo succesvol? Anita Elberse heeft meer dan tien jaar onderzoek gedaan naar de wereld van media en sport. In Blockbusters legt ze uit hoe de zeer competitieve enter - tain ment wereld werkt: je bedrijf bouwen rond blockbusterproducten – films, televisieprogramma’s, songs en boeken die zeer kostbaar zijn om te produceren en te vermarkten – is de zekerste weg naar succes op lange termijn. Ze onthult waarom er vaak buitenissige bedragen worden betaald voor potentiële blockbusters, waarom supersterren ongelooflijk veel geld verdienen, en hoe digitale technieken het entertainmentlandschap veranderen. OVER DE AUTEUR Anita Elberse is professor aan Harvard Business School. Haar college Strategic Marketing in Creative Industries is een van de populairste in het curriculum voor MBA-studenten. Ze komt oorspronkelijk uit Nederland en woont nu in Boston. ‘Goede boeken verdienen het om twee keer te worden gelezen – Blockbusters verdient er drie. Lees het eerst voor je plezier. Als je ooit gelezen hebt over de discussie of leiders gemaakt worden of zo geboren zijn, dan vind je dit fantastisch. Lees het dan een tweede keer voor het model van Elberse, dat het proces uitlegt hoe hits en sterren worden gemaakt. Lees het dan een derde keer om aan de hand van haar model te doorgronden hoe andere sterren – politieke leiders, zakenmensen en academici – op dezelfde wijze kunnen worden gevormd. Blockbusters is een heerlijk boek dat je doet nadenken.’ – Clayton Christensen, auteur van The Innovator’s Dilemma Auteur: Anita Elberse Titel: Blockbusters Oorspronkelijke titel: Blockbusters Prijs: € 24,95 ISBN: 978 94 005 0481 3 Verschijnt: juni 2014 Uitvoering: paperback, gedrukt op FSC-papier, 15,5 x 23,5 cm Omvang: ca. 432 pag. NUR: 801, Management algemeen ISBN e-book: 978 90 449 7270 2 CAP e-book: € 14,99 Pagina 30

Pagina 32

Heeft u een editie, blueberry of internet jaarverslagen? Gebruik Online Touch: onderzoeksrapport digitaal bladerbaar uitgeven.

Zomeraanbieding 2014 A.W. Bruna Uitgevers | Lev. boeken | Gloriae | Voetbal International Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication